Big Mama?

Hola Mamasita,guapa,mmmm....smack. Vart tog det vägen? Kan det vara sa att jag nu blivit en big mama i stället som luffsar runt med fem papasitos i hasara, mindre intressant för spanjorerna, TaCK sundsvall säger jag!

Igar var det jag som släpade mig upp ur sängen och ganska misslyckat försökte göra mina morgonsysslor obemärkt. De tva kökssovande Anton och victor somnade dock om utan problem och jag lämnade lägenheten med 3 h sömn i bagaget och 7 sussandes inneboende bakom mig.. Inte alls avundsjuk. Jag skulle ju till jobbet och fa provision! Eh..?

En ganska drastisk personlighetsförändring ang att komma i tid har inte inträffat och jag var sen som vanligt. Alkoholen kämpade för att ta sig ur min kropp, svetten rann och jag ville helst bara krypa ner bredvid min roomie hemma pa Ciutat de Granda nr 9. Icke da..
Väl där passade Tjorvs klassiker -Var ä vattne tjejer?- alldeles klockrent, för där kom jag, törstig som fa och det enda som fanns var Cola LIGHT, inte ens vanlig cola!? ah..

Japp, jobbet var som vanligt. sa samma saker. bokade lika manga kunder. googlade spanska ord och tadaaaa klockan slog 3...underbart!

Hej ha o hem vi ga.
Där möttes jag av the beloved sundsvallcrue..sà blev det shoeshopping med kalle och anton, medan Josefin jobbade och de andra var pa stranden. o vilken lyckad shoeshopping! inte bara det att vi alla tre kom hem med var sitt lyckat inköp, vi sag även världens mysigaste gatumusikanter med tillhörande steppfarbror 95+, givetvis förevigat i min mobil, eftersom kameran envisas med att vara försvunnen (lite ledsen faktiskt) far mobilen agera back-up.

vi kom hem vid halv 8, lagade mat och packade picknick-korgen (Carrefour-plastpasar) och Mötte upp Josefin och Tove vid Plaza Espanya för fontäntitt och mont juic.

Konstigt nog fick jag en mystisk, spansk, migrän vilket nu har inneburit en ledig dag fran Multiparter! Denna migrän bjöd pa en sovmorgon, en dag pa stranden med manga snygga hopp och volter in i vagorna (=rena saltvattenrengöringskuren för näsa och svalg, mums) ..
Sen hamnade jag och anton här för att uppdatera omvärlden om att himmelriket faktiskt finns!
Nagra fa ord som kan sammanfatta de senaste dagarna: Sol,bad,strand,palmer,fontänspel inkl.pampig musik, picknick med utsikt över Barcelona, kex&ost, choklad, kaffe, öl ,vin ,cava,drinkar,fest,sovmorgon, shopping, guitarrspel....... kan det bli bättre? No se, har ju bade strandfest och festival framför oss sa, ja kanske?

Och ett stort tack till Josefin som är guldklimpen när det kommer till att hitta underbara lägenheter! Trist att Tjorv left the building men snart atrefar vi Los3Jotas igen med Jessica som pangbrud nummer 3!

Hoppas ni ocksa har det bra, annars kan ni ju alltid flytta hit !
Hasta luego amigos
/JW

Kommentarer
Postat av: sofia L

aaaa.. va kul ni verkar ha de :) Så synn att jag inte kan komma. På fredag ska jag och ebba ha middag och sen blir de utgång på stadt...som vanligt med andra ord här hemma:P Ha de bäst tjejer puss å kram

2008-09-22 @ 08:25:41
Postat av: Tjorven

Dålig uppdatering!

2008-09-23 @ 17:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0