Mamma har alltid ratt..

Fast det ar lite jobbigt att erkanna det. Med magvaska hade livet varit lattare!

I fredags efter jobbet stack vi ivag efter en harlig maltid pa Subways. Barcelona touristbus by night tog oss runt till alla vackra monument som tampongen, berget, kyrkan och slutligen ocksa fontanen. Dar sprang alla ut ur bussen for att beundra showen, som forovrigt var huuuuur grym som helst.

Nat som var mindre bra var att jag lyckades bli ranad nar vi stod dar, nan javla brud (har far man faktiskt anvanda fula ord, mamma!) stack ner sina slemmiga fingrar i min vaska och lamnade mig utan nycklar, ID, tunnelbanekort och Visa-kort. Men mobilen, iPoden, kameran och passet har jag fortfarande i sakert forvar sa jag ar glad anda.


Pa lordag var det playa Bogatell som gallde, hoga vagor och lagom mycket sol.

Lordagens citat, mycket tankvart:

Maria: "Tank vad Bamse maste skrattat, nar han kom pa att farbror Joakim badar i pengar!"

21.30 COLDPLAY

Vad ska jag saga!? Saaaaaa javla bra kanske.


Vi besteg berget Montjuic pa eftermiddagen, dar vi tog plats i koerna. Julia&Johannes hamtade ut biljetterna helt felfritt menas vi andra holl stallningarna i den riktiga kon. Dar satt vi med en burk tonfisk, en burk majs, ett par baguetter, ol och muffins. En succé tyckte vi, roligare an cirkus tyckte alla andra i kon. Intressant att alla tar for givet att vi inte forstar vad dom sager bara for det blonda haret. Men hah, oss lurar dom inte! Alla skrattade och pekade pa oss, kul tyckte vi.

Stamningen var pa topp (lovar, imorrn kommer det bilder) och vid sju var det antligen dags for inslapp. Vi hamnade langt fram och jag stod precis vid en san dar "catwalk" som det inte alls heter men alla fattar vad jag menar. Forband var Albert Hammond Jr, kom vi fram till efter en stunds funderande da han aldrig presenterade sig.

Nar Coldplay kom in pa scenen forvantade vi oss ett tryck bakifran a la Peace and love, men icke! I Spanien star alla lugnt och fint pa sin egen plats, sjunger och ar glada. fantastiskt, inte sant?!

Efter halva konserten hissas instrument upp pa catwalken, och Chris Martin sitter tre meter fran mig och sjunger the hardest part. 17 000 pers sjunger med, sjukt bra bara. Som sagt, blider kommer snart, lovar.


Efter konserten blev det forfest hos oss med Hugo o Johanna, och sen sprang vi mellan Catwalk och Opium (inte knark, en klubb) sa lange vara hoga klackar tillat.



That's about it
/J








Kommentarer
Postat av: emma

konserten låter ju underbar! tack julia för att du fixade biljetter till oss som är kvar i sverige!

2008-09-08 @ 12:30:27
Postat av: J

nemans problemas som vi säger här i söder :P Du har något helt ofattbart framför dig, så jävla grymt! speed of sound, hardest part, fix you..you name it, they play it! haha...ha det bra emma

2008-09-08 @ 16:35:31
Postat av: emma

julia åh min julia! det är som om du räcker fram en god kladdkaka men jag når den inte - du lockar mig så otrolig mycket att vilja se konserten! och fortfarande så får du till dina rim så det rycker i smilegroparna på mig. :) hur har ni det förresten?

2008-09-08 @ 21:06:06
Postat av: Mor

Ja, men nog hade jag hellre haft fel än att du skulle bli utsatt för såna simpla metoder. Men som du tydligen har upptäckt vid det här laget så vet en gammal mor en hel del om det mesta här i världen, kanske tungt att inse... Ha det nu så gott och ta hand om varandra. Mormor och morfar, farmor och farfar hälsar! KRAM!!!

2008-09-09 @ 21:31:58
Postat av: Maria W

Ahhhh...jag blir för tokig, avunsjukan stiger i mig, försökte på fyllan ringa er ett antal gånger i fredags, men jag kan förstå att ni var upptagna med annat än att prata med mig. Hade nog blivit rätt dyrt för min del med så det var väl igentligen förväl att jag inte fick något svar. Måste varit skönt att slippa de tryckande Peace&Love trycket. I Spanien förstår man minsan att var person har sin plats. Saknar er som tusan mina små guldkorn. Jag ska allt ta och besöka er så fort jag kan! KRAAAM!!!

2008-09-10 @ 18:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0