Life is good!

   Oj oj oj kära läsare, mycket har hänt sen vi hördes sist. Bland annat har ett J tagit sitt pick och pack och flyttat tillbaka hem till Sverige. Tråkigt säger vi som är kvar, men troligtvis kommer vi ha det alldeles förträffligt trevligt i alla fall.

   Vi har även fått efterlängtat besök av grabbarna från Sundsvall! Himla trevligt. sju pers i vår tvåa, mysigare lär det ju inte bli. När jag slutade jobbet vid nio igår packade vi picknickkorgen med vin, kex, ost och choklad och trampade uppför Montjuic där vi satte oss och blickade ut över vår vackra stad. Jag undrar hur jag någonsin ska kunna flytta härifrån.



   Idag är det fredag. Lite tungt att gå upp i morses när klockan ringde 9.20 och alla andra fick ligga kvar och sova, men en kalldusch och en skål med fiberflingor senare var jag fit for fight. Sen som jag var (som jag alltid är) så blev det springtur  iväg till tunnelbanan, och några minuter senare var jag framme vid Barceloneta där Jessica väntade. Lägenhetsvisning på gång! 

   Det visade sig att vår tur inte vänt. Lägenheten ligger en sisådär 50 meter från stranden, mitt i ett jättemysigt inhemskt område med egen marknad, panaderia och typ fjorton fik. Jo tack, sa vi. Och inte blev vi besvikna när Marta från agencyn kom och släppte in oss, mysigt trapphus, mysig ytterdörr och VÄRLDENS MYSIGASTE LÄGENHET! 3 kvm balkong med utsikt över havet (jo, det är sant), tuff TV med DVD, induktionshäll i det toppmoderna köket, världens skönaste säng, monstergarderober osv.

 Helt ok den tar vi, sa vi och så var det bestämt. Inflyttning 1 oktober, ny adress: Carrer de l'Atlántida 64, 08003 Barcelona.

Efter x antal glädjeskutt med Jessica på stranden vid vårt blivande hem begav jag mig till fots hem mot Ciutat de Granada 9 där resten väntade. Där gick jag, lyssnandes till Norah Jones och blickade ut mot horisonten där solen äntligen kikade fram. Ibland undrar jag om man verkligen får ha det så jävla bra.

Väl hemma drog jag upp de övriga ur sina sängar och vi begav oss genast ner till playan. Varmt vatten, höga vågor, sjukt trevligt sällskap och strålande sol. Life is good!

Nu är det veckans sista pass på Glocalnet som gäller, sen blir det beachparty! Ikväll börjar gatufesten, la Merce, den största festen på hela året i Barcelona.



Frida, här ska du se:

Josefin mob: (0034) 622 343 199
Julia mob: (0034) 622 343 269

Busstationen: Estacio Nord

Ses på tisdag!



Snart är det helg, innan det är det rast, vi har världens bästa lägenhet och livet är underbart.

Hasta luego!
/JF

Kommentarer
Postat av: Mor

Vad härligt det låter! Är det Lundgren som är på intåg? Eller vem? Jag får väl nöja mig med Bolibompa, fredagkväll, mulet, 8 plusgrader! Det är inte illa det heller! Hade nu inte badkaret läckt så förtvivlat så kunde man ju iallafall badat...

Men ja ä´int´bitter!

Kram och låt turen vara med eder.

2008-09-19 @ 18:26:57
Postat av: Josefin

2008-09-19 @ 18:36:29
URL: http://lostinbarcelona.blogg.se/
Postat av: josefin

Hah, till och med en erfaren bloggare som jag kan klanta sig och skicka iväg en tom kommentar. Jaja. Svar till Mor: Visst är det Frida Lundgren! Jag ringde till Malin idag och hon berättade om badkarstragedin. Du får helt enkelt hålla till godo med bolibompa! Ringer kanske sen, kram

2008-09-19 @ 18:38:44
URL: http://lostinbarcelona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0