Kallt, men mysigt.

I helgen var det dags att ta fram elementet ur garderoben. Nu ar det kallt, regnigt och blasigt i Barcelona, men i var lagenhet ar det varmt och skont. Varmvatten har vi ocksa, är inte det fantastiskt? En dag var det faktiskt bara 6 grader, trodde knappt att det kunde bli sa kallt?! I helgen har jag iallafall inhandlat en tjock stickad secondhand-kofta, lär behövas.

Vi pratade om häromdagen att Barcelona har blivit vart hem. Det är inte längre kul att ga pa la Rambla, känns precis som att vandra Esplanaden fram, man bara väntar pa att den ska ta slut.. Knäppt. Plaza Catalunya är inte mer imponerande an Lidkopings torg, och palmerna väcker inte mer uppmärksamhet än granarna längs med Sveriges vägar. Det är som en av vara kloka besökare sa: Det är sa konstigt, eran vardag är varan semester.

Vi har helt enkelt fastnat i semestern. Inget fel med det, iofs.

Den 14 december aker Julia hem till Sverige, bara tva veckor kvar nu. Och da ar det bara en manad kvar tills jag sitter pa ett flyg pavag hem till Goteborg, inte klokt vad tiden gar fort!! Dags att börja utnyttja tiden till max.

Antonia, Emelie och Lisa har vart har nagra dagar, hur kul som helst! vi tog med dom pa maskarad pa Nasty Monday, gick pa salsaklubb och myste. Har även fatt reda pa att bade Kristin och Maria W snart är pavag hit, KUL!

Vi hors, nu ska jag hem.
/J

Kommentarer
Postat av: Josefin

NOVEMBER åker Julia. Inte december.

2008-11-03 @ 08:57:40
URL: http://lostinbarcelona.blogg.se/
Postat av: Anton

MEN VARFÖR 14:e NOVEMBER FÖÖR?? Nu hinner jag inte träffa dig innan du åker.. Vi (jag och Suzana) kommer ner den 17:e! (Vilket blir grymt:D) Ha det trevligt där hemma!! HI5

2008-11-03 @ 10:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0