12 november = jul?

Klockan 14.00 idag började julen. 

Snö, kaneldoft, rött överallt och julmusik inklusive personal iförd renhorn är vad jag möttes av när jag klev in på Starbucks. Jag var vresig över att de förstör julen, snäste åt killen bakom disken när han inte kunde uttala mitt namn rätt och begav mig med tunga steg bort mot favorithörnet för att försöka ignorera julhypen och sjunka in i min nya spanska bok.

Och ett kilo kanel hade dom hällt i min Cappuccino också, dom jävlarna.

Det tog ungefär tre minuter innan jag märkte hur svårt det var att koncentrera sig på boken. Bilder av knäck, tomtar, luciatåg och pepparkakor ploppade upp i min hjärna och plötsligt hör jag mig själv nynna med i Christmas Song med ett löjligt obefogat leende på läpparna.

När jag går därifrån en kvart senare gör jag det med en konstig, varm, mysig känsla.

Starbucks har vunnit, nu är det jul.

Kommentarer
Postat av: Mor igen

Jul??? Här har vi viktigare saker för oss! Tyvärr en obegriplig Villaförlust mot Vetlanda(!) med jämna 7-2 borta igår (ons). Annars firar vi mest gamla pappor och sånt samt försöker hitta någon ljusglimt här och där i allt det gråa! Annars är et bara bra! Kram på er!

2008-11-13 @ 18:18:35
Postat av: Anton

Men starbuks har väl alltid varit djävulen (säker att det inte var bockhorn de hade på sig?)



2008-11-13 @ 23:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0