Antal dagar kvar till avresa: FORTFARANDE 5

Tiden går liksom knappt framåt.. Vilket iofs är en bra grej, då jag inte riktigt kommit igång med packningen.

I ärlighetens namn har jag inte ens skrivit nån packlista än. Det enda jag faktiskt HAR gjort är att shoppa loss på apoteket och därmed försatt mig själv i fattigdom. Som tidigare bloggare redan nämnt: När i hela friden får man sin första lön!?

Nåja.

Bortsett från den där lilla parantesen om min ostadiga ekonomi har jag gjort upp en lista över andra små problem att ta tag i. Den lyder som följer:

  • Mitt VISA-kort har inte kommit än. Just det. Det skulle kommit idag, men kommer kanske, KANSKE i början på nästa vecka. Toppen. Åtgärd: Låna kusinens soft-airgun och på ett vänligt men ändå bestämt sätt tala om för damen på banken att jag faktiskt behöver kortet. NU.
  • 25 kg bagage står det att jag får ha med mig. Haha, tänk att det kan bli så fel! Åtgärd: Ringa till RyanAir och berätta för dom att det står fel på mitt bokningspapper. Dom måste ju ha missat en nolla, right?
  • Jag och Tjorven har köpt nya tandborstar. LIKADANA. Hur stor är sannorlikheten? Åtgärd: Ingen. Jag har ju inte direkt råd att köpa en ny. Det är bara att vänja sig vid varandras saliv, helt enkelt.
  • Jag har inget försäkringskort. Eller jo, jag har ett. Eller hade ett. Hur som helst så vill det inte visa sig. Åtgärd: Jag har faktiskt redan ritat ett i paint. Hur smidigt som helst, bara att skriva ut sen!

Annars är det nog ganska lugnt. Jag har ju ändå 5 dagar på mig att fixa det här.

Eller ja, 3 dagar, ska åka till kusten och kommer hem på lördag kväll. Och sen har jag släktkalas på söndag. Så 2 dagar. Och på måndag ska jag också bort.. Men flyget går ju inte förrän på kvällen på tisdag.. Hinner säkert innan det. Och så ska jag bara packa också. Eeh, nemas problemas.

Jag är körd.
/J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0